Un Blog despre spiritualitatea si etosul evanghelic

A mai trecut o zi de Thanksgiving si probabil curcanii respira usurati. Cei care mai sunt in viata, bineinteles. Ca cei mai multi se odihnesc vesnic in burtile multumite a sute de milioane de americani.

Image result for funny  turkeys

Dincolo de sarbatoare, multumirea produce acea stare de satisfaction, implinire, armonie si fericire care nu poate fi realizata prin nimic altceva.

La finalul sarbatorii m-am apucat sa reflectez la ziua aceasta si la lectiile despre multumire pe care le-am invatat. Desigur, am inceput cu premiza ca, practic, secretul fericirii este Multumirea. Cultivarea unei stari de multumire zilnica conduce la un nivel de fericire si satisfactie zilnic, incredibil. Am si gasit vesetul biblic potrivit:  “Toate zilele celui nenorocit sunt rele, dar cel cu inima multumita are un ospat necurmat” (Proverbe 15:15) Am inceput sa scriu sute de texte cu acest mesaj. Dar cum insa cultivi starea de multumire?
Prima lectie am invatat-o devreme. De dimineata, l-am dus pe Anthony la un eveniment anual despre care am aflat pentru prima data, The Turkey Football Bowl. Zeci de tineri de la Biserica noastra si alte biserici s-au adunat la ora 9:00AM, pe un frig considerabil, sa joace fotbal American, jucatori si spectatori. Am ramas o perioada cu ei si am descoperit ca tinerii acestia erau plin de multumire, veselie, vitalitatate. Desi era un eveniment sportiv, parca era un serviciu de inchinare. Efectiv, mi s-a schimbat starea mea.

Mi-am amintit imediat ca Multumirea o cultivi prin Lauda si Inchinare. In Biserica si in afara ei. Cand simt ca nemultumirea isi face loc in inima mea, incep sa ma inchin, sa-l laud si asta la mine lucreaza intotdeuna. Stare mea se schimba procesual. Nu degeaba Psalmul 100:4 ne indeamna “intrati cu laude pe portile lui, intrati cu cantari in curtile lui. Laudati-l si binecuvantati-i Numele”.

A doua lectie nu s-a lasat asteptata. Curand mi-a venit in minte gandul ca nu am fost invitat la toate chermezele de Thanksgiving. M-am gandit ca unii o sa aiba petreceri mai mari. Si am inceput sa compar curcanul meu cu al altora, ca vanatorul care-si compara cerbul vanat cu al altuia care este mai mare si mai cornos, cu pastorul care-si compara Biserica cu alta si se simte inferior, cu parintii care-si compara copiii cu altii, etc. Comparatia excesiva este un killer de multumire. Vorba lui Asaf ,”era sa mi se indoaie piciorul, si erau sa-mi alunece pasii! Caci ma uitam cu jind la cei nesocotiti, cand vedeam fericirea celor rai” (Psalm 73:2-3).  Lectia este clara: ca sa intreti Multumirea nu te compara constant cu altii.

A treia lectie nu a intarziat mult. Chiar si intr-o zi de Thanksgiving pot sa apara momente neasteptate. Deja pe la pranz, am avut ocazia sa ma irit si sa devin putin frustrat. Nemultumirea a inceput sa creasca pe pamantul inimii mele de parca i-am pus azotat. Am surprins-o insa la timp si Duhul Sfant m-a condus la pocainta. Am inceput sa ma rog cu Asaf “cand mi se amara inima si ma simteam strapuns in maruntaie, eram prost si fara judecata” (Psalm 73:21-22). Am invata a treia lectie clara: Pocainta restaureaza Multumirea

A venit dupa masa si am revenit acasa. Sunt asa de multumit ca intotdeauna am unde sa revin. Deja in casa mirosea asa de frumos a bucate delicioase. M-am uitat la sotia mea, la copii mei, la tot ce suntem si ce avem, la socri si parinti, si dintr-o data am avut sentimenul coplesitor ca sunt un om extrem de binecuvantat. Chiar m-am dus si am cumparat flori pentru Michelle in culoarea ei preferata. Am inceput sa-mi adun binecuvantarile de la mantuire, la familie, la Biserica, la lucruri. Ce sa mai zic de faptul ca intotdeauna la Thanksgiving sarabatorim ziua de nastere a printesei noastre Abigail (anul asta face 13 ani)? Rezultatul? O stare de multumire incredibila. Parca mancarea a fost cea mai delicioasa la acest Thansgiving. Care-i a patra lectia? Apreciaza-ti Zilnic binecuvantarile si vei deveni multumit.

Am incheiat seara vizonand un film cu familia “God’s is not Dead 2”. Printre plans si ras, am invatat inca o data ca Dumnezeu nu este mort, ci dimpotriva, ester in complet control. Desi este in Biblie, noi uitam adesea acest lucru si incercam sa controlam noi insine totul. Asta conduce la frustrare si profunda nemultumire. E sanatos sa-mi amintesc mereu ca “Dumnezeul nostru este in cer, El face tot ce vrea”! Wow! Ultima lectie este ca Multumirea este asigurata atunci cand incredintez lui Dumnezeu lucrurile pe care nu le pot controla. La capatul Zilei de Thanksgiving “eu ma culc si adorm in pace, caci numai tu Doamne imi dai liniste deplina in locuinta mea” (Psalm 4:8). A fost un Happy Thanksgiving!

Image result for god's not dead 2 pictures

 

 

 

Leave a Reply

